Sandefjord Open 2015

For en opplevelse. Spennende, morsomt, lærerikt og grufult på samme tid. Som sanger og musiker har jeg stått en hel del på scene før, så jeg var ikke forberedt på de nærvene jeg fikk med det samme jeg satte beina mine på scenen. Leppene skalv så mye at jeg måtte kjempe for å få smilet på plass, frontposen glemte jeg helt av hvordan jeg skulle sette og ble stående å gynge litt fram og tilbake.

IMG_4157_2Dette bildet er vell et av de beste, forutenom det øverst til høyre i menyen min. Twalk tror jeg det er fra, så ja, jeg kom meg til finalen i hvertfall! Man kan vell si jeg pusta skikkelig ut og prøvde å finne roen mens jeg gjorde backpose… det funka så som så, fikk henta meg litt inn, men leppene begynte fort å skjelve igjen.

IMG_4158_2Det ble en heller dårlig start på hele reisen til Sandefjord, og det starta allerede i Oslo. Jeg hadde spraytantime klokken 14.00 og bussen gikk 15.00. 14.45 hoppa jeg i taxi, ikke helt ferditørka og måtte springe til bussen for så å sitte der i to timer… Du kan tro jeg så nydelig ut. Ikke var fargen mørk nok heller, så måtte bare fri til jentene fra Lisas Jan Tana, og de pressa meg inn og jeg fikk lagt farge på konkurransedagen. Må også nevnes at da jeg kom til hotellet på fredagen var hele vinflaska mi blitt knust i kofferten, det lukta godt gitt.

Så på dagen da, fikk «maling» på meg, men 1 time før jeg skal på scenen sier coachen til meg at jeg er for lys. Jeg springer tilbake, får lagt nytt «strøk» og må igjen springe avgårde… ikke helt ferditørka. Står så lenge som mulig, men må etterhvert sette meg ned for å bli sminka litt, og ender opp med en litt hvitere bakende enn planlagt.

IMG_4121_2Jeg klarte utrolig nok å beholde roen, til tross for at jeg er verdens mest stressa menneske. Jeg slappa av og tenkte at alt løser seg! Selvfølgelig noen sekunders panikk her og der, men henta meg inn. SMIL! Jeg fikk første callout og var såå lykkelig(det ble litt lettere å smile), gikk en fin twalk(synes jeg selv), men må absolutt få litt mer snært på´an.

Under premieutdelingen hadde jeg høye forhåpninger, kanskje for høye, for jeg husker godt hvor skuffa jeg ble da jeg kom på 5.plass. FAEN, tenkte jeg, mens jeg fortsatte å smile. Selvfølgelig skal jeg være fornøyd med finaleplass i et hele tatt, men jeg gikk jo inn for å vinne!! Jeg er et konkurransemenneske. Smilet ble likevell klistra på, og ja, jeg var og er glad, men ikke 100% fornøyd… enda! Om nøyaktig 7 dager er det Oslo Grand Prix, og da skal jeg slå meg selv!

IMG_4181Photocredit; Sofie Duvhök Johansson. Som fikk tatt det eneste bildet av meg med et skikkelig smil!

Håper dere har hatt en superfin påske så langt. Det har i hvertfall jeg og min lille familie.
Anna❤

Legg igjen en kommentar

