Hei gelè !

Mandag var min kjæres bursdag, 27 år!! Alt var selvfølgelig stengt, jeg er på konkurransediett og karen selv er også på diett, så godis ble det ikke. Men jeg stekte biff og lagde dessert; GELÉ !  Skjermbilde 2015-04-08 kl. 08.52.58 Ja, så må det jo sies at det ble til slush da! Et lite uhell som egentlig ble vellykket. Gelé skal i KJØLEskapet, jeg satte det i fryseren. Så rett før middag måtte jeg slenge det i microen for å tine litt, og da ble det gelèslush. Dietthode…

Slik gjorde jeg det, veldig enkelt;

3 dl vann
1 dl fun light saft
5 plater gelatin

Myk først opp gelatinplatene i vann, klem godt av dem.  Bland saft og vann i en kasserolle, varm det opp og legg i gelatinplatene. Rør til platene er helt oppløst. Så heller du det over i ønsket beholder, jeg brukte suffleé skåler, og setter det i kjøleskapet… Du kan selvfølgelig også prøve fryseren😉 Dette blandeforholdet ga 3. fulle suffleé skåler.

Så er det bare å vente til de har stivna! Siden jeg putta det i fryseren stivna det på 3 timer. Tar nok lengre tid i kjøleskap(da blir det selvfølgelig også ordentlig gelè). Jeg syns det smakte aaakkurat som vanlig gele som man får kjøpt i butikk, men denne er sunnere og sukkerfri! Enjoy!

❤ Anna

<a href=»http://www.bloglovin.com/blog/761821/?claim=avwnsjfjz2p»>Follow my blog with Bloglovin</a>

Posted in: Mat

Legg igjen en kommentar

